Masz pytania?

Co to jest OPP?

Czym są Subkonta?

Jaki NIP ma Fundacja?

Jeśli szukasz odpowiedzi na te i inne pytania, znajdziesz je poniżej.

Gdybyś nadal potrzebował pomocy, jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Fundacja Miej Serce to organizacja pozarządowa, która powstała z myślą o tych najbardziej bezbronnych i potrzebujących naszego wsparcia – czyli dzieciach.

 

Pomagamy i wspieramy naszych podopiecznych poprzez realizację takich zadań jak np. turnusy rehabilitacyjne, niezbędne lekarstwa, sprzęt medyczny czy pomoc specjalistów.

 

Dzięki pomocy darczyńców i ludzi dobrego serca, możemy realizować nasze zadania i pomagać potrzebującym dzieciom.

Fundacja Miej Serce
ul. Jankowicka 9
44-201 Rybnik
NIP: 642-314-31-06
REGON: 241749910
KRS: 0000 368 135

Subkonto to indywidualny profil podopiecznego w Fundacji Miej Serce.
 

Numer subkonta potrzebny jest do przekazania darowizny lub 1,5% podatku dla konkretnego podopiecznego.
 

Pamiętaj, że subkonto to nie jest rachunek bankowy, a jedynie numer identyfikacyjny podopiecznego do rozliczeń wewnątrz fundacji.

OPP to skrót od Organizacje Pożytku Publicznego.

 

Organizacje pożytku publicznego są to organizacje pozarządowe, które uzyskały status organizacji pożytku publicznego. Taki status pozwala Fundacji między innymi na zbieranie 1,5% podatku.

 

Fundacja Miej Serce jest organizacją pożytku publicznego nieprzerwanie od 2012 roku.

Subkonto może być utworzone dla dziecka do 18 roku życia, posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności lub zaświadczenie lekarskie o chorobie. Subkonto zakłada rodzic lub inny opiekun prawny. Subkonto łatwo i szybko założysz poprzez formularz.

Refundacji podlegają przede wszystkim ORYGINAŁY faktur, rachunków uproszczonych oraz faktur uproszczonych (paragon z NIP-em). Wszystkie dokumenty muszą zostać dostarczone jako oryginały, chyba że zostały wystawione jako dokument elektroniczny np. faktura w pdf.

Faktury i rachunki muszą być wystawione na dane Fundacji*.

 

To jest w polu nabywcy należy wpisać: 

 

Fundacja Miej Serce,
ul. Jankowicka 9,
44-201 Rybnik,
NIP: 642-314-31-06

 

*Istnieją wyjątki. W razie pytań o konkretny dokument, prosimy o kontakt.

Środki z darowizn rozliczane są raz w miesiącu za cały POPRZEDNI miesiąc.

 

To znaczy, że np.:
darowizny przekazane w styczniu, dodawane są do subkonta do końca lutego,
darowizny z lutego do końca marca itd.

Wpłaty przekazane z corocznego odpisu 1,5% podatku księgowane są na subkontach na przełomie października i listopada.

 

Zgodnie z zasadami Ministerstwa Finansów, Centrum Kompetencyjne Rozliczeń przy I Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy jest zobligowane do przekazania fundacjom środków w formie zbiorczych wpłat do 30 lipca. Bez celów szczegółowych środki nie są możliwe do identyfikacji.

 

Wszelkie informacje o celach szczegółowych wskazanych przez podatników dotyczące tych wpłat (m.in. cel szczegółowy, kwota) Urzędy Skarbowe przesyłają fundacjom w formie listy celów szczegółowych do 30 września.
Po otrzymaniu listy wykazanych celów szczegółowych Fundacja potrzebuje jeszcze trochę czasu na przypisanie wszystkich środków do odpowiednich beneficjentów i sprawdzenie, czy w celach szczegółowych nie występują błędy.

 

Gdy tylko sprawdzimy wszystkie wpłaty i środki pojawią się na subkontach, nasi beneficjenci zostają o tym poinformowani. Wysokość zgromadzonych środków będzie można również sprawdzić, logując się do panelu logowania na naszej stronie internetowej lub kontaktując się bezpośrednio z biurem Fundacji.

 

Dokładamy wszelkich starań, by wiedzieli Państwo, jak przebiega proces przypisywania wpłat z 1,5% podatku (stąd komunikaty w panelu logowania). Każdego roku październikowy czas to dla nas okres wytężonej pracy, kiedy z najwyższą starannością i możliwie jak najszybciej przypisujemy wpłaty przekazane Państwu w ramach 1,5% podatku.

Kwota jest widoczna zaraz po zalogowaniu się na subkonto w zielonym kółeczku.

Dokumenty należy rozliczyć w roku, w którym zostały one wystawione.

Status przesyłki prosimy sprawdzać samodzielnie na stronie przewoźnika wpisując numer nadania:
- poczta polska: https://emonitoring.poczta-polska.pl/
- dpd: https://www.dpd.com/pl/pl/odbieram-paczke/
- inpost: https://inpost.pl/sledzenie-przesylek
- dhl: https://www.dhl.com/pl-pl/home/sledzenie-przesylek.html
- pocztex: https://www.pocztex.pl/sledzenie-przesylek/

Zawsze po odczytaniu przez nas maila otrzymają Państwo wiadomość z potwierdzeniem, od momentu wysłania przez Państwa wiadomości do odpowiedzi może minąć kilka dni.